Fejl på rejsekortstanderen?
Kategori | Nummer | Dato | Selskab | Resultat |
---|---|---|---|---|
Fejl på rejsekortstanderen? |
24-0031
Rejsekortstanderen nede på perronen opdaterede i 57 sekunder. Når dette sker, står der "ude af drift" og "vent venligst", men klageren havde ikke tid til at finde en anden stander oppe på parterre, da hun skulle i lufthavnen og nå et fly. Ankenævnet fastholdt kontrolafgiften, da hun burde have planlagt rejsen med mere tid til uforudsete hændelser, men anbefalede at parterne bag rejsekortsystemet ændrer teksten på standeren, så der i stedet oplyses, at standeren opdaterer og ikke er ude af drift. |
19. juni 2024 | Metro Service | Trafikvirksomheden medhold |
Fejl på rejsekortstanderen? |
2013-0409
Manglende check ud. Klagerens anførte, at standeren havde givet information om ***Fejl på kortlæser. Prøv anden kortlæser***. Påstanden blev ikke taget til følge, idet denne besked kun forekommer på standere til gruppecheck-ind, som ikke forefindes i busserne. Klageren havde i stedet modtaget beskeden ***læsefejl - prøv igen***, hvilket betyder at kortet er kørt for hurtigt forbi standeren. Ikke fejl registreret på standeren. |
3. april 2014 | Movia | Trafikvirksomheden medhold |
Fejl på rejsekortstanderen? |
2013-0092
Manglende check-ud. Standeren viste ***læsefejl -prøv igen***. Flere passagerer checkede ud på samme stander stoppestedet efter. Standeren kunne ikke anses for at være skyld i det manglende check-ud. |
30. september 2013 | Movia | Trafikvirksomheden medhold |
Fejl på rejsekortstanderen? |
2013-0039
Den ene check-ud-stander til rejsekort i bussen var i stykker, hvilket blev dokumenteret efterfølgende. Klageren fik medhold i, at der skulle betales for selve rejsen fratrukket forudbetalingen på 50 kr. |
27. juni 2013 | Movia | Klager medhold |
Fejl på rejsekortstanderen? |
2011-0182
Kunne ikke checke ud ved rejsens afslutning. Ukorrekt besked på standeren. Klageren medhold. |
5. december 2011 | Movia | Klager medhold |