Gå til sidens indhold

Information

Telefontiden er lukket fra og med fredag den 20. december 2024 indtil den 7. januar 2025

Missede fly som følge af forsinkelser (driftsforstyrrelser)

Kategori Nummer Dato Selskab Resultat
Missede fly som følge af forsinkelser (driftsforstyrrelser) 23-0318

Klageren mistede sit fly i Kastrup grundet 61 minutters forsinkelse i ankomst med toget fra Struer via Vejle. Da klageren kun havde beregnet 46 minutter mellem planmæssig ankomst og afslutning på check ind i lufthavnen, fandt ankenævnet, at han ikke havde beregnet tilstrækkelig margin til uforudsete hændelser på en togrejse af 7 timers varighed.

17. april 2024 DSB Fjern- og Regionaltog Trafikvirksomheden medhold
Missede fly som følge af forsinkelser (driftsforstyrrelser) 2018-0254
Erstatning på skønsmæssigt 19.200 kr. for mistet safarirejse grundet tognedbrud, der medførte, at klageren måtte opgive at nå sit fly i Københavns lufthavn.
8. maj 2019 DSB Fjern- og Regionaltog Trafikvirksomheden medhold
Missede fly som følge af forsinkelser (driftsforstyrrelser) 2012-0332
Klageren havde ikke beregnet nok tid mellem ankomst til lufthavnen og check ind (18 minutter), og kunne derfor ikke få erstattet den nye flybillet, som han måtte købe.
18. februar 2013 DSB Fjern- og Regionaltog Trafikvirksomheden medhold
Missede fly som følge af forsinkelser (driftsforstyrrelser) 2011-0145
Missede fly på grund af 1 time og 16 minutters driftsforstyrrelse. Klageren delvist medhold, men kun godtgørelse for en togbillets pris.
6. februar 2012 Metro Service Klager delvist medhold
Missede fly som følge af forsinkelser (driftsforstyrrelser) 2011-0195
Klageren beregnede ikke nok tid mellem ankomst til lufthavnen og check ind og mistede sin flyafgang.
6. februar 2012 DSB Fjern- og Regionaltog Trafikvirksomheden medhold
Missede fly som følge af forsinkelser (driftsforstyrrelser) 2011-0223
Krav om erstatning til ny flybillet afvist. Klageren ikke beregnet nok tid.
6. februar 2012 Midttrafik Trafikvirksomheden medhold
Missede fly som følge af forsinkelser (driftsforstyrrelser) 2011-0141
Krav om erstatning for misset fly, da lufthavnsbus blev aflyst. Klageren medhold.
5. december 2011 Midttrafik Klager medhold
Missede fly som følge af forsinkelser (driftsforstyrrelser) 2011-0032
Toget blev forsinket i næsten 2 timer grundet sporskifteproblemer. DSB orienterede ikke tilstrækkeligt undervejs, så klagerne havde ikke mulighed for at stige af og tage en taxa for at nå deres fly. De måtte købe nye flybilletter. Klagerne fik medhold i at DSB skulle erstatte deres nye billetter.
27. juni 2011 DSB Fjern- og Regionaltog Klager medhold
Missede fly som følge af forsinkelser (driftsforstyrrelser) 2010-0068
Ikke erstatning til køb af nye flybilletter. Rejst i forkert retning.
3. december 2010 Metro Service Trafikvirksomheden medhold
Missede fly som følge af forsinkelser (driftsforstyrrelser) 2010-0218
DSB var ikke erstatningsansvarlig for, at klageren mistede sin flyforbindelse i forbindelse med personpåkørsel.
3. december 2010 DSB Fjern- og Regionaltog Trafikvirksomheden medhold