Gå til sidens indhold

Information

Ankenævnet holder lukket fra den 12. - 21. april 2025 begge dage inkl. The appeal board is closed from April 12th-21th 2025.

Kategori:

Afgørelse:

Trafikvirksomheden medhold

Dato:

9. november 2017

Selskab:

Metro Service

Afgørelsen som PDF:

Afgørelse

2017-0226

Klagerens søn manglede en mobilbilet og gjorde gældende, at appen ikke virkede. Således som sagen foreligger oplyst, lægger ankenævnet til grund, at der natten mellem den 3. og 4. august 2017 ikke var tekniske fejl på systemet, som leverer mobilbilletter via applikationen fra DOT. Ankenævnet lægger videre til grund, at det skyldtes en forglemmelse, at klagerens søn ikke havde købt billet, inden han steg om bord på metroen på den sidste del af sin rejse, således som han også forklarede i sin henvendelse til Metro Service dagen efter kontrolafgiftens udstedelse. Klage-ren har desuden oplyst, at sønnen ikke var opmærksom på tiden inden ombordstigning.