Rejse Refusion
Kategori | Nummer | Dato | Selskab | Resultat |
---|---|---|---|---|
Rejse Refusion |
23-0218
Grundet driftsforstyrrelser hos DSB og manglende vejledning på skilte, i højttalerne og på togene kom klageren med et forkert tog, der kørte uden stop til Høje Taastrup i stedet for til København H, hvorfra han skulle have været med S-tog hjem. Klageren blev grundet omvejen 53 minutter forsinket i ankomst og anmodede DSB om en kompensation på 200 kr. DSB tilbød en Rejsetidsgaranti på 25% af rejsens pris, hvilket klageren indbragte for ankenævnet. DSB tilbød først under ankenævnssagen at refundere den merpris, som klageren havde betalt på Rejsekort for omvejen via Høje Taastrup, og ankenævnet fandt derfor, at DSB skulle godtgøre klagerens gebyr for at klage til ankenævnet, men stadfæstede, at DSB kun var forpligtet til at yde 25% godtgørelse i Rejsetidsgaranti. |
11. oktober 2023 | DSB Fjern- og Regionaltog | Trafikvirksomheden medhold |
Rejse Refusion |
2013-0140
Klageren ikke berettiget til refusion jf. reglerne om Rejsetidsgaranti, idet klageren ikke havde sikret sig DSBs tilsagn om at afholde udgifterne hertil. Ikke grundlag for klagerens krav på 5.000 kr. i erstatning for tort efter dansk rets erstatningsretlige regler. |
28. november 2013 | DSB Fjern- og Regionaltog | Trafikvirksomheden medhold |
Rejse Refusion |
2012-0013
Klageren berettiget til at tro, at der var givet tilladelse til refusion af taxatur. Klageren medhold. |
26. marts 2012 | Movia | Klager medhold |