Engelsk information tilstrækkelig?
Kategori | Nummer | Dato | Selskab | Resultat |
---|---|---|---|---|
Engelsk information tilstrækkelig? |
2019-0274
Klageren og hans kollegaer, der alle var på forretningsrejse til DK, skulle med metroen til lufthavnen fra Nørreport st., men kunne ikke finde nogen billetautomater eller personale og forsøgte at downloade en billet-app. Men da der i det samme kom en metro og da de var i tidsnød for at nå deres fly, steg de om bord uden billetter. De blev kontrolleret straks derefter og blev alle pålagt en kontrolafgift. Ankenævnet fastholdt kontrolafgifterne og bemærkede, at der var tydelig skiltning på engelsk på glasdørene om, at man ikke måtte stige om bord uden billetter, men anbefalede at det overvejes, om det kan skiltes tydeligere, hvor man kan købe billetter. |
1. maj 2020 | Metro Service | Trafikvirksomheden medhold |
Engelsk information tilstrækkelig? |
2015-0212
Englændere kunne ikke finde engelsk information vedrørende om de skulle købe billet, samt hvor billetautomaten befandt sig. Ikke medhold. |
19. april 2016 | Metro Service | Trafikvirksomheden medhold |
Engelsk information tilstrækkelig? |
2015-0010
Englændere kunne ikke finde engelsk information vedrørende om de skulle købe billet. Ikke medhold. |
23. juni 2015 | Metro Service | Trafikvirksomheden medhold |
Engelsk information tilstrækkelig? |
2013-0291
Udenlandske turister havde kun købt klippekort til deres cykler og ikke til dem selv. Den engelske information ved klippekortautomaten på metroens station finder ankenævnet tilstrækkeligt. |
27. januar 2014 | Metro Service | Trafikvirksomheden medhold |