Ekstraordinære vejrmæssige forhold
Kategori | Nummer | Dato | Selskab | Resultat |
---|---|---|---|---|
Ekstraordinære vejrmæssige forhold |
2021-0017
Grundet voldsomt uvejr annoncerede Neptunbus på deres hjemmeside, at afgangen kl. 18 var flyttet til kl. 16. Desuden blev der sendt en sms på polsk til kunderne om dette. Klagerens børn ventede ved stoppestedet omkring det oprindelige afgangstidspunkt, hvorefter de gik ind på hjemmesiden og så beskeden om, at afgangen var flyttet. De forlod herefter stoppestedet. Imidlertid gennemførte Neptunbus den pågældende tur alligevel, hvorfor de afviste at betale klagerens udgift til de billetter, som børnene ikke havde kunnet benytte. Ankenævnet fandt, at Neptunbus skulle refundere beløbet til klageren, da beskeden om den ændrede afgangstid blev sendt på polsk, at oplysningen på Neptunbus’ hjemmeside ikke blev fjernet efter kl. 16, selv om afgangen kl. 18 blev gennemført, at chaufføren kunne have sendt en sms, da han ikke lykkedes med at fange klagerens datter på telefonen, og endeligt at klagerens børn handlede i overensstemmelse med deres tabsbegrænsningspligt ved at sørge for at nå deres fly til Polen. |
30. juni 2021 | Neptunbus APS | Klager medhold |
Ekstraordinære vejrmæssige forhold |
2011-0146
Krav om erstatning for personskade kan ikke behandles af nævnet. Krav om erstatning på grund af forsinkelse som følge af ekstraordinære vejr- og vej forfold (skybrud) afvist. |
5. december 2011 | Abildskou | Trafikvirksomheden medhold |