Gå til sidens indhold

Information

Telefontiden er lukket fra og med fredag den 20. december 2024 indtil den 7. januar 2025

Kategori:

Afgørelse:

Trafikvirksomheden medhold

Dato:

28. august 2024

Selskab:

Movia

Afgørelsen som PDF:

Afgørelse

24-0035

Klageren gjorde gældende, at hun havde indtastet sit nye betalingskort i ungdomskortsystemet og fik meddelelse om, at betaling var gennemført, men der gik 4 dage, før ungdomskortsystemet modtog betalingen, så sønnen rejste uden kort og blev pålagt en kontrolafgift. Ankenævnet udtalte bl.a., at ungdomskortsystemet havde sendt en sms-besked og e-mail til klagerens søn om, at betalingen for Ungdomskortet, var fejlet, og at han skulle logge ind og bestille en ny periode efter opdatering af betalingskortet. Klageren og sønnen loggede derefter ind og indtastede det nye betalingskortnummer, men bestilte ikke nogen ny periode på Ungdomskortet. Derfor blev der ikke leveret noget kort til ham. Kontorlafgiften blev fastholdt.