Gå til sidens indhold

Information

Telefontiden er lukket fra og med fredag den 20. december 2024 indtil den 7. januar 2025

Kategori:

Afgørelse:

Trafikvirksomheden medhold

Dato:

19. februar 2018

Selskab:

DSB Fjern- og Regionaltog

Afgørelsen som PDF:

Afgørelse

2017-0259

Klagerens 13-årige søn skulle rejse alene med toget fra København til Trekroner st. Toget blev imidlertid aflyst, hvorefter klageren kontaktede DSB, som oplyste, at der gik et tog 45 minutter senere. Hvis sønnen tog dette tog, skulle han skifte tog på Høje Taastrup st. Dette mente klageren ikke, at sønnen kunne finde ud af selv. Klageren kontaktede DSB igen og bad om en taxa til sønnen på DSB's regning. Dette afviste DSB. Klageren sørgede derefter for privat afhentning af sønnen i bil. Sønnen måtte vente 2 timer på at blive hentet. Klageren ønskede reglerne ændret, så DSB altid betaler en taxa til børn ved uregelmæssigheder i togdriften samt godtgørelse for udgiften til afhentning og godtgørelse for svie og smerte. Klageren fik ikke medhold.